Ilha de Mocambique & Cuemba – последните няколко дни на Mozambique

Ник и аз бяхме рано на следващата сутрин (разбира се) и бяхме на път за остров Мозамбик. Това беше много дълго, много неравномерно каране в задната част на автобус, който играеше на кинг -фу кино на нивото на пробиване на ухото.

Островът всъщност е прикрепен към континента от дълъг мост, така че този път нямаше нужда да се качваме на прекалено пълни лодки. Остров Мозамбик (или Илха де Мокамбик, както би казал португалците) изглежда, че не се е променил, като се има предвид, че португалската окупация през 1507 г., когато е била използвана като военноморска база и търговска станция.

Това беше красив остров с рушащи се бели сгради, някои с оригинална оранжева и червена боя, сгради, построени между 16 и 19 век, и тесни алеи с местни хора, които вървят около ежедневните си неща. Островът беше много тих и се наслаждавахме на меандър през града за няколко дни.

Бръшките, в които останахме, бяха страхотни и именно там, в първите минути на пристигането, че имах най -епичната дрямка, известна на човека. Дозирах и излязох от бруталното пътуване с автобус, но щом свалихме раниците си, бях в леглото и навън като светлина. Това беше един от най -дълбоките, най -добри дрямки някога. Ник беше навън и за изследване на града, докато спах като скала за 2,5 часа. След това станах на вечеря и се върнах да спя 2 часа след това и спах през нощта! Трябва да имам нужда.

Начин на транспорт, остров Мозамбик
Красива алея на остров Мозамбик

Ден на пране на остров Мозамбик
Португалска църква, остров Мозамбик

На следващия ден, след като бяхме много отпочинали, тръгнахме да разгледаме острова. Вървяхме и тръгнахме и се наслаждавахме на разходките по лентите. Срещнахме се с австралийска жена и холандска двойка и вечеряхме и няколко бири с тях една вечер. Както щеше да се окаже, те бяха единствените други туристи, които видяхме през цялото време.

В единия край на острова имаше и село и ние взехме решение да го проверим. Всички местни жители ни гледаха, но едновременно приветстваха. Седнахме, взехме малко кокосови орехи и имахме група хора, които ни се наслаждаваха, докато пихме Млечната доброта и споделихме останалото с някои деца. В селото имаше фабрика за приготвяне на хляб и ние спряхме, за да видим някои мъже, които готвят вкусно пресни кифлички.

Ник играе малко фусбол с местни момчета, остров Мозамбик
Форт Сао Себастиан, остров Мозамбик

Стара болница, остров Мозамбик

Дарке на остров Мозамбик
След 3 много приятни, много ритащи дни на острова, се върнахме обратно към Нампула, последната ни спирка в нашето пътуване в Мозамбик, преди да отидем за Малави. Взехме влак от Нампула до граничния град Куемба, който тръгна в… 3: 30 ч.!

Абсолютно не бихме пропуснали да сме в 3:30 ч. Почти всеки втори ден, това е сигурно. Пътуването с влак беше страхотно. Бяхме на много неспокойни седалки за част от пътя в много пренаселена кола. Билетите от 1/2 клас бяха резервирани, така че бяхме заседнали с 3 -ти клас. Хенрик обаче беше направил това пътуване преди дни и пише, за да ни разкаже за колата на ресторанта, която c

Вместо това да останете. И така, отидохме там, когато седалките станаха достъпни, се насладихме на спрайтове и малко обяд и имахме много по -добри места, отколкото в 3 -ти клас. Пейзажът по пътя беше зашеметяващ. Малки села бяха поставени под извисяващи се планини и местните хора щяха да дойдат до влаковите прозорци на всяка спирка, които продават стоките си.

Местните деца се наслаждават на захарна тръстика на пътуването с влак от Нампула до Куемба
Ярки, свежи моркови за продажба на пътуването на влака от Нампула до Куемба, Мозамбик

Селяни, които продават стоките си на пътуването на влака от Нампула до Куемба, Мозамбик
Натоварена спирка на влака по пътя от Нампула до Куемба, Мозамбик

Село, поставено под извисяваща се планина – красива природа на пътуването от Нампула до Куемба, Мозамбик
В крайна сметка се срещнахме с двама мъже от Малави и те ни дадоха много необходима информация за преминаването на границата. Прекарахме една нощ в малкия, обикновено прашен африкански град Куемба, вечеряхме с испански жена и си тръгнахме около 5:30 сутринта на следващата сутрин, за да направим път към 14 -та държава провери това пътуване, Малави.

Мозамбик далеч надхвърли очакванията ни. Хората бяха толкова дружелюбни и приветливи, храната беше вкусна (особено пресната морска храна), архитектурата беше сензационна и имаше страхотно старо португалско усещане към нея и както казахме преди: плажовете бяха най -добрите, които сме виждали някога. Поради всички невероятни неща, които Мозамбик можеше да предложи, епичните пътувания, които предприехме, за да стигнем до всяка дестинация и невероятните нови приятели, които срещнахме, Мозамбик вече оглави списъка ни като една от нашите много обичани страни … досега.

Като тази публикация? Прикрепете го!

Отказ от отговорност: Козите на пътя е сътрудник на Amazon, а също и филиал за някои други търговци на дребно. Това показва, че печелим комисионни, ако щракнете върху връзки в нашия блог и закупувате от тези търговци на дребно.